top of page

REVIEW: InTeam is back! - Zizo

De naam zegt al voldoende: twee vrienden maken een sneetje in hun hand en verzegelen zo hun intieme band met elkaar. Alleen weten zij niet van elkaar dat ze bij geboorte gescheiden zijn en in realiteit tweelingbroers zijn. Het verhaal is losjes gebaseerd op het boek Les ‘Frères Corses’, geschreven door Alexandre Dumas in 1844. Het boek gaat over een tweeling die na de geboorte wordt gescheiden en opgroeit in totaal verschillende sociale milieus.

Jaouad Alloul 13/04/2018

Rent – de rockmusical De tweede productie van het gezelschap InTeam had serieuze verwachtingen in te lossen aangezien zij met ‘Rent’ de lat zeer hoog hadden gelegd. De keuze om Blood Brothers te brengen was een goede zet. Deze musical zit qua verhaal, muziek, decor en energie ver van wat de rockmusical Rent is. InTeam is er in geslaagd om een andere maar zeker evenwaardige voorstelling neer te zetten. Regie, scene, kostuums en zang De regie lag in handen van Niels de Valk. Wetende dat hij met een zeer jong team te werk moest gaan, verdient hij hiervoor een enorm grote pluim, aangezien het verhaal wel de nodige maturiteit vereist. Voor scenografie werd er gekozen voor platformen, uitschuifbare elementen en vintage klimrekken die ik zelf nog vaak heb beklommen tijdens de turnles. Dit zat zeer leuk in elkaar en gaf de scène telkens een heel ander gevoel. Qua kostuums kwamen dan weer duidelijke bij elkaar passende prints en kleurencombinaties tevoorschijn die het ganse tafereel en de verhaallijn aansterkten. Last but not least: de zang gebeurde onder leiding van Pascale De Turck, een vrouw die geen voorstelling meer nodig heeft, maar wiens zachte en tegelijkertijd toch harde aanpak steeds zijn vruchten afwerpt. InTeam is back! Ik ben alvast zeer tevreden dat InTeam terug is na een welverdiende pauze om zichzelf te herorganiseren. Vanwege mijn samenwerking met hen in de musical ‘Rent’, kan ik je mijn woord geven dat dit een huis is waar we nog veel van gaan horen. Zowel op de bühne als ernaast hanteren zij een professionele bekwaamheid waar velen van kunnen leren. Ik wens ze alvast veel succes. En voor zij die geen kaartjes hebben: Shame on you.

Lees de volledige recensie op de site van zizo-online.be

bottom of page